20 april 2013

Idag har det varit mycket pyssel på morgonen...
Då jag varit iväg på kalas och firat Elton, Elona, Tindra, Theo och Liam, så blev det en del små arrangemang innan vi åkte.
 
Var i Skövde igår för att köpa det som jag behövde. Tanken från början var att jag skulle ha små plåtkrukor i olika färger, men när jag hittade kåsor i olika färger så fick jag en rolig idé! (Kåsa: ett dryckes- eller serveringskärl med handtag) Jag köpte fem olika färger (en till varje barn), oasis, små Marabou choklad-kakor och blommor. Kåsorna blev som små krukor, skillnaden är att när blommorna vissnat så kan barnen använda kåsorna! Kul tycker jag!
 
I kåsorna så finns det:
- Oasis
- Marabou choklad
- Germini
- Krysantemum (Chrysanthemum x morifolium)
- Vaktelbär/Salal (Gaultheria shallon)
- Limonium
- Pärlnål
 
Eltons:
Elonas:
Tindras:
Theos:
Liams:
 
Då jag inte firat min storasyster som fyllde år den 2 april, så gjorde jag en bordsdekoration till henne också! För ett tag sen så köpte jag en kruka till henne, men har inte kunnat dekorera i den förrän nu, då jag inte träffat henne förrän idag.
 
I syrrans kruka finns:
- Oasis
- Tulpaner (Tulipa gesneriana)
- Krysantemum (Chrysanthemum x morifolium)
- Bukettranunkel (Ranunculus asiaticus)
- Limonium
- Vaktelbär/Salal (Gaultería shallon)
- Dekorationsnål
 
Resultatet:
 
Som syns på bilden till min syster, så har jag även gjort kort till alla. Barnens är dock något mindre.
 
Pözz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: