2 mars 2013

Jag hade tänkt uppdatera den här bloggen varje dag... i alla fall på vardagarna, men nu är det så att jag råkade ut för en liten olycka i torsdags och har inte haft orken att uppdatera. Men nu är jag igång igen!
 
Så... i torsdags fortsatte vi med att träna på spiralteknik och jag gjorde även en redesbukett med tulpaner (Tulipa gesneriana). Redesbuketten blev så här:
 
Sen övade jag lite på spiraltekniken med lite rosor (Rosa) och till exempel brudslöja (Gypsophila paniculata). Jag blev väldigt nöjd med den buketten måste jag säga :)
 
Tyvärr så var den lilla olyckan framme när jag skulle snitta till den buketten... Det blev en liten utflykt till vårdcentralen och två stygn senare var jag så här fin:
 
Igår då så fick jag order om att jag inte fick snitta några blommor eller göra några buketter :( Det var väldigt tråkig och det riktigt kliade i fingrarna... jag ville också pyssla med blommorna ju! Men men klantig som man var dagen innan så fanns det inte mycket mer att göra än att se glad ut och försöka hjälpa till med det jag kunde. Hoppas få komma igång igen nästa vecka!
 
Men snacka om att vi hade gjort många buketter under veckan:
 
Sen fick jag se något som jag aldrig sett förut så det var lite häftigt. Brukar alltid bara bara en tulpan (Tulipa gesneriana) på en skälk, men här fann jag och Sandra två tulpaner som hade två blommor på samma skälk! Tvillingar!!
 
Det var lite från de dagarna... längtar redan till måndag!
Pözz!!
 
P.S. Snacka om att ha helt underbara klasskamrater och lärare som tog så väl hand om mig när jag skar mig! Tack till er allihop! Ni är gulliga värre!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: