Exponering, Elmia & Öppet Hus!

Det har varit en del att stå i de senaste veckorna, så nu blir det att skriva en del här... får se om jag kan fixa till det så det blir snyggt och prydligt, ordning och reda!
 
Börjar med en vacker höstbild som jag tog häromdagen, känner att den bara måste få vara med här:
 
Sen ville mamma att jag skulle fixa till något i hennes ljusstakar som hon har på en vägg med lite torkade rosor som hon hade, så här blev det:

Nu så ska vi gå över till allvaret då... Exponeringar! Vi fick i uppgift att göra varsin exponering i skolan och som dessutom skulle porträttera en speciell stilart. Jag fick Transparent stilart, kan inte påstå att det var helt lätt, men jag blev nöjd i alla fall:
 
I onsdags, den 2 oktober 2013, åkte vi (alltså alla floristelever med lärare) till Elmia Garden Flower Grand Prix 2013! det var helt fantastiskt att se! För dom som inte vet så är det en stor mässa där företag inom främst blommor och trädgård visar upp sig kan man väl säga. Men det är även de som tävlar inom floristik! Alla var så himla duktiga! Vi missade tyvärr debutanterna som skulle tävla dagen efter vi var där, men det var ändå kul att få se de som var mer erfarna tävla! Lite bilder där ifrån:
Vi var på skratthumör redan innan vi knappt hunnit in på Elmia :P
Glada och underbara gänget :)
Godis"tjuven" Vanja! You go girl!!
Popcorn fanns de där också, mitt uppe i alltihop!
Lilla jag fick vara med där en sväng :P
Nu är det jul igen och nu är det jul igen... nej, vänta lite nu... inte riktigt än va? :P
Min nya inspirationskälla och även min nya favorit :)
Sandra gillade dekoren!
Buddah va så söt här, skratta så gott :)
Carina och Sara tog sig en liten ben-vilare :P
Glada Sandra och Vanja :)
 
Då ska vi se... tänkte visa bilderna på alla tävlingsbidrag här, många var det, men allt var så fint så måste visa ju!
Först och främst: här har vi det som skulle göras och temat var: Grönt är skönt!

Kransarma från 1-20:

Och brudsmyckena / brudbuketterna 1-20:
Det var Elmia de...
 
Nu över till Öppet Hus som vi hade i lördags, den 5 oktober 2013. Det vi sålde:
Jag stod och pysslade mest hela dagen med att göra herr-corsage, det var sånt vi gav bort gratis, och jag kan säga att dom gick åt som smör i solsken! Det blev som ett litet smycke. Jag gjorde fler än på bilden nedan, med kan inte visa alla...

Och sist men inte minst måste jag ju bara visa upp vår fina höstdukning, vår lilla utställning kan man väl kalla den. Lite för att visa vad floristerna kan.

Nu var det äntligen slut för idag! Blir mer i veckan, då jag har en uppgift att göra till på onsdag!
Pözz så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: