Nya tag!

Åter igen var det ett tag sen jag skrev sist... detta på grund av att det tyvärr inte hänt så mycket. Men nu har det börjat hända grejer igen! Dags att börja skolan igen! Egentligen börja jag redan i onsdags (21 augusti 2013), och jag var i skolan den dagen, tyvärr blev jag ju typiskt nog sjuk och fick stanna hemma torsdag och fredag. Men nya tag nu! Trots att jag inte riktigt är på topp än, så känner jag att jag måste komma iväg...
 
Jag börjar vid 13 idag, så därför sitter jag nu här hemma och tänkte skriva lite om vad som hände första dagen tillbaka i skolan! Men först ska jag bara visa två kort som jag pysslade ihop för ett tag sen då en av mina systersöner fyllde 15 och min yngste bror fyllde 35. Så här är dom:
 
Men nu... första dagen tillbaka i skolan åkte vi (jag, min nya lärare Fredrik och ny klassen) på studieresa till Läckö Slott!! :) Så tänkte visa lite bilder från vår lilla utflykt.
 
Vi började med att stanna till på ett mysigt ställe i Lidköping för lite fika.
Nya klassen och Fredrik! :)
Det var mysigt där vi stannade, dock blåsigt!
 
Framme på Läckö!!
Vikingabåt :P
Vi fick gå en guidad tur i slottet (tyvärr är det strikt förbjudet att fotografera inne i slottet, vilket är tråkigt) och sen fick vi gå runt lite själva innan vi skulle käka lite lunch. Många rum i slottet har sådana otroliga utsmyckningar att det är svårt att förstå att någon faktiskt har bott där en gång i tiden. Väldigt inspirerande och fascinerande!
Inne i kyrkan så fick man fotografera i alla fall :)
 
Vid ett fick vi äran att bli personligt guidade runt i slottsträdgården av ingen mindre än trädgårdsmästaren själv, Simon Irvine! Det var lärorikt och även det inspirerande! :)
Den övre delen av trädgården, med en liten glimt av den nedre delen i bakgrunden.
Blickar ner över trädgården :)
Man kunde nästan tro att fjärliarna och de andra insekterna var näst intill tama, de satt bara där och lät en ta kort på dom :)
Här har vi Simon Irvine i egen hög person! Han visade och berättade om allt som odlades i trädgården. Det var allt från kryddor till lökar och pumpor. Det mesta användes till matlagningen på resturangen :)
De hade fyra olika sorters pumpor, jag kommer inte ihåg vad dom hette, men jag minns att han pratade om sommarsquash och vintersquash.
Det fanns så mycket fint att fota att jag knappt vet vilka bilder jag ska lägga ut!
I slutet av trädgården stod den här statyn i guld.
Innan vi åkte hem, tog vi en liten sväng till Victoriahuset (Naturum) för att se hur det såg ut.
 
Det var allt för idag. Nu är det dags för mig att göra mig klar och sen sticka iväg till skolan!
Pözz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: