5 april 2013

De senaste två dagarna har spenderats i skolan och vi har fått göra vår första begravningskrans!
 
Vi började med en halmstomme som vi skulle linda väv runt för att dölja halmen (man vill inte att fåglar ska bli intresserade av halmen och riva upp hela kransen :P)
 
När stommen var lindad så var det dags att klippa upp en massa cypress (Cupressus) och jag kan säga att det gick åt typ tre eller fyra gånger mer än det här:
 
Sen var det bara att lära sig hur man skulle klä kransen och sen börja...
Dags för fika...
Sen var det bara att fortsätta. Avslutet var lite krångligt men det gick bra ändå :)
Resultatet:
 
Sen skulle oasisen sättas på plats för att kunna göra själva blomsterarrangemanget.
 
På med lite murgröna (Hedera helix) till att börja med...
Efter det så skulle det dekoreras med rosor (Rosa) i olika ljusa nyanser. För att fylla ut använde jag mer cypress (Cupressus) och även murgröna (Hedera helix).
 
Jag blev riktigt stolt över min första krans :) Här är resultatet:
 
Nu är det helg och jag tänker ta det lugnt! Pözz!


Kommentarer
Postat av: maria

:-) vi ses senare idag, skönt att det börja fungera med ditt finger, nu tar vi nya tag och kämpar på :-)//Fröken

2013-04-15 @ 08:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: