9 december 2013

Jaha... då är sista veckan i skolan här och vi har slutprov! Nervös som få är vi allihop, men det är bara att ta det som det kommer och göra sitt bästa! Kör på bara!! ;)
 
Det var ett tag sen som jag uppdaterade nu (ledsen för det!), har tyvärr inte varit en bra tid de senaste månaderna, men nu är vi på de igen och kör hårt! De senaste två veckorna i skolan har varit mycket träning till provet nu.
 
Tänkte dela med mig av lite bilder på vad jag gjort de senaste...
 
Vi börjar med födelsedagspresenten jag gjorde till min syster Carola. Jag köpte en liten avlång canvastavla som jag hade lite planer för. Jag lade först upp grundidén:
Sen var det dags för målningen, vanliga akrylfärger. jag använde guld och bronze. Jag ville få fram en lite äldre guldig look på den.
Sen blev det lite hemmagjorda rosor i papper också :P
Korten på hennes barn skulle på också, jag skrev ut som i sepia, skrynkla till dom lite och slet ut sidorna för att få ett mer gammal sliten look. Jag embossade även lite med vintage färg.
Resultatet:
Lade till lite ord också. Tyvärr så får inte färgerna och helheten rättvisa på bilden :(
 
Nästa var ett kort jag gjorde till mamma till hennes födelsedag. Det var ett "waterfall-card" som det kallas, och ni kommer förstå varför när jag visar bilderna:
Man drar i de lilla bandet och så får man en vattenfall-effekt, där en bild i taget får synas. Resultatet i helhet:
Lade till lite embossing även på det här kortet för att få en lite glänsande känsla. (Syns inte så väl på kortet dock)
 
Altrade en liten hjärte-ask till henne också:
 
Gjorde ett födelsedagskort till min svägerska Åsa också. En sliten lite mörkare stil blev det till henne:
 
Gjorde ett enkelt födelsedagskort till syrran också:
Sista veckan av november var det brudbuketter som stod på schemat! Alltid lika kul! :) Jag gjorde två stycken och här är den första:
Först har vi brudhållare för droppformad bukett som jag klädde med floratejp och sidenband.
Använde mig av grå snitteukalyptus (EUCALYPTUS CINERIA) för att täcka brudhållaren underifrån.
Undersidan när den var klar:
Resultatet:
Blev riktigt nöjd! :)
- Oasis och vita pärlnålar
- Läderbräken (RUMOHRA ADIANTIFORMIS)
- Ormskägg (OPHIOPOGON JAPONICUS)
- Björnlilja (XEROPHYLLUM TENAX)
- Mastixbuske (PISTACIA LENTISCUS)
- Tikkisparris (ASPARAGUS OFFICINALIS)
- Kalla (ZANTEDESCHIA AETHIOPICA)
- Ros (ROSA)
- Snittnejlika (DIANTHUS)
Brudbukett nummer två:
Vi skulle ha en kändis i tanke när vi gjorde den här buketten och vi skulle även skissa upp vår idé... det var inte helt lätt, men det gick faktiskt bra. Jag hade Anna Book i åtanke.
Sidenband, lite myrtentråd i silver och rödrot (GALAX URCEOLATA) på handtaget:
Min "fina" ritning och min färdigabukett:
Resultatet:
Riktigt nöjd med den här också! :)
- Oasis och vita pärlnålar
- Läderbräken (RUMOHRA ADIANTIFORMIS)
- Ormskägg (OPHIOPOGON JAPONICUS)
- Björnlilja (XEROPHYLLUM TENAX)
- Mastixbuske (PISTACIA LENTISCUS)
- Tikkisparris (ASPARAGUS OFFICINALIS)
- Kalla (ZANTEDESCHIA AETHIOPICA)
- Ros (ROSA)
- Snittnejlika (DIANTHUS)
- Snöbollsbuske (VIBURNUM OPULUS)
Förra veckan var det begravningsdekorationer som stod på schemat istället. Vi gjorde en hög begravningsdekoration och en låg rund dekoration. Vi fick bilder som vi skulle efterlikna. Den första var den höga och på bilden såg den ut så här:
Det är ganska svårt att efterlikna med jag gjorde mitt bästa. Resultatet:
Blev nöjd med den! :)
- Oasis och hållare med handtag
- Salal / Vaktelbär (GAULTHERIA SHALLON)
- Grå snitteukalyptus (EUCALYPTUS CINERIA)
- Tikkisparris (ASPARAGUS OFFICINALIS)
- Steelgrass
- Rosor (ROSA)
- Trädgårdsriddarsporre (DELPHINIUM)
- Strandveronika (VERONICA LONGIFOLIA)
- Prärieklocka (EUSTOMA RUSSELIANUM)
 
Vanja ville vara med lite också :)
 
Den andra var som sagt en låg och rund dekoration och bilden vi skulle efterlikna var den här:
Min blev så här:
Blev bra den med i mitt eget tycke :)
- Oasis och hållare med handtag
- Salal / Vaktelbär (GAULTHERIA SHALLON)
- Grå snitteukalyptus (EUCALYPTUS CINERIA)
- Aralia (FATSIA JAPONICA)
- Tikkisparris (ASPARAGUS OFFICINALIS)
- Steelgrass
- Rosor (ROSA)
- Harört (BUPLEURUM ROTUNDIFOLIUM)
- Trädgårdsriddarsporre (DELPHINIUM)
- Strandveronika (VERONICA LONGIFOLIA) - Prärieklocka (EUSTOMA RUSSELIANUM)
 
Det blev några stycken när vi gjorde varsin:

Förra veckan firade vi Sara lite också som fyllde år och hon bjöd på en jättegod tårta! tack så mycket Sara och grattis igen!

Det var nog allt tror jag för den här gången! Återkommer med mer efter provet! Jag har även påbörjat lite julkort, men jag tänker inte lägga ut några bilder på dom förrän de är skickade, vill ju inte att dom som ska få dom får syn på dom här först :P
 
Nu blir det lite tv och sen sova... Blir en lång dag och en lång vecka de närmaste dagarna nu!
Pözz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: