Händelserik vecka!

Mycket som hänt nu i veckan, började med att jag spenderade några dagar i Göteborg igen. En av kvällarna bjöd på en vacker solnedgång:
 
En annan dag skulle vi åka över till Backaplan och precis när vi skulle över bron så skedde en olycka mitt på den. En taxi krockade med en spårvagn, vet inte hur länge vi stod still, men det var ett tag. Och det blev en ganska rejäl kö bakom oss.
 
Blev lite solning i det fina vädret med som man väntat på så länge. Var uppe på soltaket, tog kort på min utsikt:
 
Innan hemfärd så tog vi oss varsin glass, fick bli min sommarfavorit, mjukglass med noisette. Mums!
 
När jag kom hem fick jag order av mamma att fixa jordgubbarna till en tårta hon gjorde till Linda, så var bara att snällt sätta sig och börja skära upp en liter :P
 
Anledningen till att jag åkte hem var för att vi skulle fira Cinnica som tog studenten! Hon är verkligen bäst! Fick stipendium och sånt, är så STOLT över henne! Fixade något att hänga runt halsen på henne såklart:
Hon sprang ut ur sin skola på torsdagen, men då var jag i Göteborg. På fredagen däremot var hon och firade i Mariestad med kortege och allt de där och då var jag där med min kamera i högsta hugg! Och mycket folk var det kan jag säga!
Lillasyster Tindra var man tvungen att ta ett kort på med såklart, så fin som hon var denna dag!
Lillebror Linus fick hålla koll på Cinnicas plakat :P
Älskar de här kortet som jag lyckades få på storasyster och lillasyster <3

Man hann knappt säga hej till henne innan det var dags för henne att sticka iväg och åka kortege:
Vilda Cinnica som vanligt! Älskar dig bruden! <3
Var bara tvungen att ta kort på fina rhododendron innan vi åkte också:
 
Dagen därpå så var det dags för studentfesten, alltså igår då. Och jag får väl bjuda på hur jag såg ut då då:

Vi firade hos Cinnica och hennes kille Niklas. Dom bor jättefint ute i skogen, och dom hade gjort det så mysigt och fint! Partytält och massa mat, en glad student-tjej, efterrätt och en massa släkt och vänner var på plats!

Sen var det dags för presentöppning och hon blev så glad för allt hon fick, men speciellt glad tror jag hon blev för det hon fick av sina föräldrar, en KitchenAid Artisan.

Hon verkade tycka om kortet jag gjorde till henne också vilket är kul :) Tillsammans med kortet fick hon en KitchenAid Elvisp som då skulle koordinera med Artisanen såklart! Mamma, pappa, jag och mina syskon lade ihop till den. Hon fick även tillhörande köttkvarnsgrejer av sin farmor och hennes man.

Hon fick även en massa andra fina saker!
Får avsluta den här festen med ett kort på mamma som blev så nöjd när Eddie Meduza med låten Midsommarnatt äntligen spelades:
 
Idag får vi se om det blir något njutande av solen, mycket moln dock. Hoppas på att dom försvinner mer under dagen! Pözz så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: